czwartek, 4 października 2018

Czym doprawić zupę dyniową - mój sekret pysznego kremu z dyni?

Sezon dyniowy mamy w pełni. Ich odmian w sklepach jest coraz więcej, ale co zrobić z tym niezbyt wyrazistym warzywem...

Najlepiej przerobić dynię na pyszna zupę. Jednak by była ona naprawdę jadalna i smaczna, trzeba ją odpowiednio doprawić. Inaczej możecie i siebie i swoich domowników zrazić do tego, jednak zdrowego warzywa.

Najlepsza zupa z dyni i czym ją doprawić?

Jak doprawić zupę dyniową oraz kilka porad dotyczących przepisu na krem z dyni

Mój sekret zupy dyniowej to jak najprostszy jej skład. Właściwie podstawą jest pokrojona dynia oraz marchew - nie za dużo bo zupa wyjdzie słodka! Obowiązkowymi dodatkami jest też cebula, czosnek, imbir i chilli. Te składniki nadają zupie dyniowej charakteru. Wszystko na końcu zabielam mleczkiem kokosowym i voila!

Szukając nowych inspiracji smakowych natrafiłam także na zupę dyniową z pomarańczą - zarówno skórką, jak i sokiem oraz wersję kremu z dyni z gruszką i rozmarynem. Wiem od mojej babci, że były też przepisy na zupę dyniową z kwaśnymi odmianami jabłek oraz tymiankiem. Wszystko przejdzie, byle ta potrawa nie była mdła i nabrała ciekawego smaku.

Tu podsyłam przepis na orientalną wersję zupy dyniowej:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz